Borderlands 3, як і попередні ігри серії є RPG-шутером від першої особи з можливістю кооперативного проходження. Тим не менш, геймплей проекту отримав зміни. Управління персонажем було доповнено можливістю підніматися на перешкоди та здійснювати підкати. Кількість активних навичок було збільшено до трьох. У режимі повторного проходження виник вибір складності.
У кооперативний режим була введена система з синхронізації рівня гравця з рівнем видобутого спорядження і зустрічаються противниками.
Завдяки процедурній генерації зброї, у грі понад мільярд його варіацій, для яких записано понад 7,5 тисячі звукових доріжок. Характеристики зброї будуть визначатися ступенем рідкості, класом та маркою, під якою вона зроблена. Без урахування спеціальних марок (Anshin, Eridian і Pangolin), всього їх буде представлено дев'ять.
Ігровий світ сформований п'ятьма вигаданими планетами, з яких офіційно анонсовано чотири: пустельна Пандора, місце дії двох попередніх ігор; Прометея, кіберпанк-стилістика якої була натхненна мангою Akira; Едем-6, вкрита тропічними лісами та болотами; та Афіни, на якій розмістився чернечий орден. Також у грі присутні ще дві планети, які не були представлені офіційно. Перша – Некротафейо – батьківщина Ерідіанців, вкрай дивна планета з вельми ворожою фауною. Друга планета Зайлург представлена у другому DLC є засніжену планету з ще більш агресивною фауною, ніж на Некротафейо. Переміщення між ними здійснюється на космічному кораблі Притулок-3 (Sanctuary III), який є базою протагоністів. Також на кораблі можна прикрасити свою кімнату, розвішавши кілька прикрас у строго певних місцях і вивісивши на стенди свою улюблену зброю. Планети будуть поділені на відкриті локації із фрагментарно-лінійним дизайном.
Незважаючи на те, що графічна складова гри, як і в попередніх частинах, витримана у технології сел-шейдингу, при розробці було зроблено акцент на більшу деталізацію ефектів. Навколишній простір став більш інтерактивним і частково руйнується.